13 סוגי גרעינים ואגוזים שלא ידעתם שיכולים להשפיע ככה על הגוף שלכם!

אם הבריאות שלכם חשובה לכם, תקראו את הכתבה הזאת



אם הבריאות שלכם חשובה לכם, ואנחנו מקווים שכן, אתם בוודאי מודעים לכל דבר שנכנס לכם לפה, ויודעים מה מזין יותר ומה פחות. אבל האם אתם מוסיפים זרעים ואגוזים לתפריט שלכם?

הם אולי קטנטנים ונראים חסרי חשיבות, אבל זרעים ואגוזים יכולים להיות מאד מזינים, ואם נאכל אותם כל יום במידה, נהיה ונרגיש הרבה יותר בריאים. מלבד זאת, אפשר להוסיף אותם להרבה ארוחות ולשדרג אותן.

אז במקום שתחקרו ותחפשו, אספנו בשבילכם 13 מהזרעים והגרעינים הכי בריאים שאתם פשוט חייבים להכניס למטבח שלכם.

1. זרעי פשתן

ההרכב הכימי של זרעי הפשתן עובד בכמה כיוונים. יש בהם הורמונים שנקראים פיטואסטרוגן, שהם מאד מועילים נגד גידולים סרטניים, במיוחד סרטן השד או הערמונית. הסיבים בזרעי הפשתן ממלאים את הבטן ומונעים דלקות.

כף אחת מעוכה של זרעי פשתן מכילה 2 גרם של אומגה 3 שמאד טובה לכלי הדם ולמוח.

2. שומשום

שומשום מפחית את לחץ הדם ומסייע במניעת שבץ, התקפי לב וכשל בכליות. יש בשומשום המון נוגדי חמצון, והוא מוריד את רמת הכולסטרול בדם. בנוסף, השמן שבשומשום משפר את מצב העור, השיער והציפורניים.

3. גרעיני דלעת

יש בהם כמות גדולה של חומצת אמינו, שעוזרת להרחיב את כלי הדם ומשפרת את זרימת הדם, מה שימנע לחץ דם גבוה. אולי יש בהם הרבה קלוריות, אבל הם מלאים בחלבון שנספג בגוף בקלות וממתן את רמת הסוכר בדם. יש בהם הרבה ויטמין E ו-A ולכן הם מאד נפוצים בתעשיית הקוסמטיקה.

4. שקדים

שקדים ממתנים את רמת השומן בדם ומוריד לחולי סוכרת את הסיכון לחלות במחלות לב או כלי-דם. אכילה של שקדים לפני ארוחה מורידה את אחוז השומן בגוף.

השקדים נותנים תחושת מלאות, כך שיש סיכוי שהם יגרמו לכם לאכול פחות.

5. אגוזי מלך

אגוזי המלך מוכרים בכל העולם ויש בהם המון מינרלים. הם מורידים את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי- דם, עוזרים להוריד סימפטומים הקשורים להזדקנות ומגנים מסרטן הערמונית.

6. גרעיני חמנייה

זרעי חמניה טובים לשריר ולחיזוק העצמות. יש בהם כמות גדולה של נוגדי חמצון, וחומרים אנטי דלקתיים, והם עוזרים למנוע דלקת סימפונות וריאות.


שתפו עם החברים שתפו עם החברים