9 דברים שכולנו עושים ופוגעים במוח שלנו הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים!

המוח האנושי מאז ומתמיד היה האיבר הכי מסתורי בגוף שלנו.

לא משנה כמה שנים גדולי המדענים חוקרים אותו, בכל פעם הם מופתעים מחדש מתגליות חדשות ומעניינות.

רובנו עושים כל מיני טעויות שפוגעות במוח, בזיכרון וביכולת הריכוז, אבל למזלנו למוח שלנו יש יכולת מטורפת לשקם את עצמו ואת הפעילות שלו אם רק נעזור לו.

הנה 9 עובדות שנמצאו בשנים האחרונות בתחום מחקרי המוח שיעזרו לכם להבין את המוח שלכם טוב יותר ולעזור לו לתפקד בצורה יותר טובה.

1. מחסור כרוני בשינה פוגע בזיכרון

מדענים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו כי חוסר שינה יכול לפגוע בזיכרון ואף לגרום לאלצהיימר.

במהלך לילה שלם של שינה, תאי המוח מסירים חומרים רעילים שמסוכנים למוח שלנו. כאשר אדם לא מקבל מספיק שינה, יש לכך השפעה הרסנית על תאי המוח שלהם.

2. לחץ ממושך מזיק למוח

אדם השרוי במתח ולחץ במשך תקופה עלול לחוש ירידה בזיכרון ולהרגיש שהיכולת ללמוד והשליטה העצמית שלו נחלשו.

3. הגבול הדק בין אהבה לשנאה

מדענים בריטיים גילו כי מקורם של אהבה ושנאה באזורים דומים במוח.

בניגוד לשנאה, האהבה מקטינה באופן משמעותי את הפעילות של האזורים האחראים לשיפוט ולמחשבה הלוגית. זה מסביר למה אנשים מאוהבים חושבים פחות בהיגיון…

4. המוח זקוק למים

המוח שלנו מכיל כמעט 80% מים. לכן, גם ירידה מתונה של נוזל (אפילו כ-2%) מפחיתה ריכוז ועירנות ומובילה להידרדרות בזיכרון לטווח קצר ויכולות קוגניטיביות אחרות.

5. הריון משנה את מבנה המוח

מדענים הוכיחו כי הריון מקטין את כמות החומר האפור באזורי המוח האחראים לקוגניציה חברתית ויכולת להבין אנשים אחרים.

כל זה נחוץ כדי לחזק את הקשר בין האם לתינוק, לעזור לאישה להבין את הצרכים של הילד שלה, ולשים לב סכנות חיצוניות אפשריות.

6. תזונה עשירה בסוכר פוגעת בזיכרון וביכולת ללמוד

תזונה המכילה הרבה סוכר ופרוקטוז תגרום להאטה בפעולות המוח ותפחית את היכולת ללמוד, לזכור מידע ולהתרכז. הסיבה לכך היא שעודף סוכר הורס קשרים עצביים במוח.

מדענים מדגישים כי סוכר תעשייתי (הנמצא במשקאות קלים, תבלינים, רטבים, מזון לתינוקות) הרבה יותר מזיק.

עם זאת, מוצרים המכילים חומצות שומן אומגה -3 (דגים שומניים, אגוזים, שמן דגים) יעזרו לשקם את המוח והזיכרון ויקטינו את הפגיעה במוח.

7. אהבה רומנטית ורגש של אמא לילדים שלה דומים מאוד

חוקרים שבדקו את פעילות המוח מצאו כי יחסים רומנטיים ורגשות אימהיים דומים מאוד, אבל יש גם כמה הבדלים.

לדוגמה, אהבה נלהבת מפעילה את אזורי המוח הקשורים לגירוי מיני. בנוסף, תחושת החרדה והפחד פוחתת, ותחושת האופוריה גוברת. האהבה האימהית מפעילה את האזורים האחראים ליצירת החיבה.

8. ציור משפר את פעילות המוח

מחקר הראה כי ציור והתבוננות ביצירות אמנות משפרות את האינטראקציה בין אזורי המוח תוך האטת ההזדקנות.

מדענים בחנו את השפעת האמנות על אנשים בגילאי 62-70 שנים. כמחצית מהנבדקים למדו קורס בתולדות האמנות, והחצי השני לקח קורס בציור. התוצאה אצל הנבדקים שלמדו שיעורי ציור היו טובות יותר משל אלו שלמדו תולדות האמנות.

9. קריאה היא אימון טוב למול

מדענים באוקספורד הוכיחו שתהליך הקריאה מאמן את היכולות הקוגניטיביות של המוח. זה גם מפעיל אזורים רדומים שאינם מופעלים בזמן פעילויות אחרות.

כאשר קוראים, הדם נכנס לאזורי המוח האחראים על ריכוז וקוגניציה. השפעה זו אינה מתרחשת בעת צפייה בטלוויזיה או במשחקי מחשב.

קרדיט תמונת שער: IconicBestiary/depositphotos // מקור: brightside

אהבתם? שתפו עם החברים:



קבלו כתבות חדשות בנושא
טיפים ורעיונות מדליקים ישירות למייל