זאת הסיבה שאתם חייבים להשכיב את הילדים שלכם לישון לפני השעה 9 בערב!

כולנו מכירים את החוקים וגם הילדים שלנו מכירים אותם.

החל מ – “חייבים לצחצח שיניים אחרי כל ארוחה!”, דרך “אסור לאכול הרבה ממתקים!”, ועד “תשחקו יפה בלי להשתולל!” כל ההצהרות האלו שאנחנו זורקים לאוויר מול הילדים, שבסופו של דבר הופכים להיות בגדר המלצה בלבד…

גם אם אנחנו באמת רוצים לעמוד בהבטחות האלו, הרבה פעמים, הקטנטנים הם אלו שקובעים את החוקים ושוברים את שלנו.

אבל כשמדובר בשינה של הילדים, מסתבר שחשוב וכדאי להתעקש.

אז אם עד היום שעת השינה שקבעתם לקטנטנים שלכם לא לגמרי הוגדרה, או שהגבולות שלה מטושטשים, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם!

אז למה בעצם כל כך חשוב להשכיב אותם מוקדם?

הורמון הגדילה קופץ במהלך השלב הרביעי של השינה – בסביבות השעה 12:30 בלילה. אם הילד הולך לישון אחרי חצות, נותר זמן מועט מדי ליצירת ההורמון ואפקט הגדילה נפגע.

♦ מחקרים הוכיחו שכשיש מספיק זמן שינה הילד יותר פרודוקטיבי, ממוקד ובעל יכולת גבוהה יותר לקליטת מידע.

♦ ילדים בעלי הרגלי שינה בריאים, נוטים פחות לחלות במחלת האלצהיימר בגיל מבוגר.

♦ ילדים הישנים טוב בילדות גדלים להיות מבוגרים בריאים ופעילים יותר.

אז איך עושים את זה?

איך משנים את ההרגלים הרעים ומכתיבים לוח זמנים חדש ונכון? הנה כמה טיפים:

♦ הפכו לקראת שעת השינה את האווירה בבית לשקטה ורגועה. אם הילדים ישמעו רעשים חזקים ויראו אור, הם יניחו שזה הזמן לקפוץ ולהשתולל, בטח לא לישון.

♦ נסו לשלב כמה טקסים לפני השינה. למשל- סיפור לפני השינה, מיד אחרי שלובשים פיג’מה. אחרי מספר ימים של טקס קבוע, הילדים יבינו לבד שהגיע זמן השינה.

♦ נסו להשתמש באור צהוב ורך בחדרי הילדים, כשאתם משכיבים אותם לישון. אור צהוב מסייע לגוף להרגע ולהתכונן לשינה.

♦ הקפידו על פעילות גופנית לאחר ארוחת הערב. רכיבה על אופניים או משחק בכדור, יכולים לכשות פלאים בשיפור דפוסי השינה.

והכי חשוב – אל תשכחו את עצמכם ולכו לישון מוקדם! מעבר לכך שהילדים מקבלים  דוגמא טובה, לכולנו לא יזיק מדי פעם לישון כמו שצריך. תכניות הריאליטי והמכשירים הסלולריים יחכו גם למחר, הם קצת פחות חשובים מהבריאות שלנו.

מקור: brightside

אהבתם? שתפו עם החברים:



קבלו כתבות חדשות בנושא
טיפים ורעיונות מדליקים ישירות למייל