10 הרגלים יומיומיים שלא היה לכם מושג שיכולים להרוס או לשפר את הפעילות המוחית שלכם!

אוהבים ללמוד עם שוקולד? תכף תבינו למה זה ממש לא טוב



6. תזונה עשירה בסוכר משפיעה לרעה על הזיכרון ועל היכולת ללמוד

עודף סוכר פירות (פרוקטוז) בתזונה שלכם גורם למח לעבוד יותר לאט ופוגם ביכולת שלכם ללמוד, לזכור מידע ולהתרכז. זה בגלל שיותר מדי סוכר הורס קשרים עצביים במח.

חוקרים מצאו שסוכר מעובד, מהסוג שנמצא בשתיה קלה, רטבים ומזון תינוקות, הרבה יותר מזיק. לעומת זאת מאכלים שמכילים אומגה 3 כמו דגים ואגוזים מפחיתים מההשפעה השלילית של הסוכר.

7. רגשות רומנטיים ורגשות אמהיים מאוד דומים אחד לשני ומשפיעים על הפעילות המוחית

הם מדליקים לנו אזורים דומים במח. אבל הם גם ממש שונים – רגשות רומנטיים מדליקים לנו אזורים שקשורים לגירוי מיני, מכניסים אותנו לתחושה של ‘אופוריה’ ומפחיתים אצלנו חרדות ופחדים. רגשות אמהיים מפעילים במח את האזור שאחראי על יצירת חיבה.

8. ציור משפר את הפעילות של המח

מחקר חדש הראה שציור או התבוננות ביצירות אומנות משפרים את הקשרים בין האזורים השונים של המח וגם מעכבים את ההזדקנות שלו. החוקרים בדקו את ההשפעה של אומנות על אנשים בגיל 62-70, כשחצי מהם קיבלו שיעורי ציור והחצי השני שיעור על ההיסטוריה של האומנות. אלו שקיבלו את שיעורי הציור הראו שיפור גבוה יותר בפעילות המח.

9. קריאה היא אימון טוב למח

חוקרים באוקספורד הוכיחו שקריאה מאמנת ומשפרת את היכולות הקוגניטיביות שלנו. כשאנחנו קוראים יש זרימת דם לאזורים שאחראים על ריכוז וקוגניציה, ויש גם פעילות באזורים שאין לנו דרך אחרת להפעיל אותם. למרבה הצער, הפעילות הזאת לא מתקיימת כשאנחנו רואים טלוויזיה או משחקים במחשב.

מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים