11 טעויות תזונה נפוצות שגם אנשים שחושבים שהם אוכלים בריא – עושים!

חושבים שגרנולה זה בריא? תחשבו שוב



אם גם אתם קמתם בוקר אחד ואמרתם לעצמכם: זהו, מהיום (כלומר, מחר) אני מתחיל לאכול בריא ולעשות פעילות גופנית, אז בטח יצא לכם להיתקל בכל מיני טרנדים מומלצים. מזון אורגני, הימנעות מגלוטן, הרבה פירות וירקות… הכל נשמע טוב ובריא, לא?

אבל לא תמיד מה שאנחנו רואים באינטרנט בהכרח נכון. וגם אם תזונה מסויימת טובה לג’ניפר אניסטון או לשכנה ממול, זה ממש לא אומר שהיא טובה לכם.

אז אם אתם באמת רוצים לאכול בריא, עזבו אתכם מכל הטרנדים ושימו לב ל-11 הטעויות הבאות שכולם עושים ונסו להימנע מהן.

1. אוכלים מוצרים אורגניים

אנחנו כל הזמן שומעים שמוצרים אורגניים אמורים להיות בריאים יותר לגוף, אבל אין הוכחות מדעיות לנושא. בשיטת גידול אורגני החקלאים לא משתמשים בחומרי הדברה תעשייתיים, אלא בחומרי הדברה טבעיים. וההשפעות של חומרים אלו טרם נחקרו לעומק.

בנוסף כשיש סימון ‘אקולוגי’ או ‘טבעי’ על המוצר, זה לא בהכרח אומר שהוא בריא יותר. לפעמים מדובר בסתם ניסיון שיווקי להגדיל מכירות. כשאתם קונים מוצר כזה, חשוב להסתכל בתווית המוצר ולקרוא מה הוא מכיל ואיפה הוא מיוצר.

2. מעדיפים מוצרים ללא גלוטן

אנשים שחולים בצליאק באמת צריכים להמנע מאכילת גלוטן. אבל כל השאר שמצטרפים לטרנד הזה, לא בטוח שזה טוב עבורם. גם במקרה הזה אין הוכחות מדעיות לכך שהימנעות מגלוטן טובה לבריאות שלנו. מה שכן, ישנם מחקרים שהראו שהימנעות מגלוטן יכולה להעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם, עקב מחסור של דגנים בתפריט היומי.

3. קונים מוצרים עם אחוז שומן נמוך

להוריד את אחוזי השומן בגוף נשמע, על פניו, צעד נכון וטוב. אבל בחלק מהמוצרים בהם הורידו את אחוזי השומן, הכניסו חומרים אחרים כדי לשפר את הטעם. אם זה אומר יותר סוכר, יותר חומרי טעם, יותר חומרים משמרים ושומן טראנס שלא טובים לבריאות שלנו.

מוצרים עם אחוז שומן רגיל הם טובים כדי לשמור על תזונה מאוזנת. בעצם הסיבה היחידה שיש לכם להימנע מאחוזי שומן היא אם יש לכם בעיה רפואית. בשאר המקרים, גם להפחית בקצת את אחוזי השומן זה מספיק.

4. שותים מיצי פירות

מיצי פירות מכילים המון סוכר ואין בהם סיבים תזונתיים. זה יכול להוביל לעלייה בתאבון, אכילה מוגברת ועליה במשקל. ומעל הכל, מיצים לא מרווים את הצימאון או מרגיעים את הרעב שלנו. עדיף לאכול פרי אמיתי או לשתות מים.

5. אוכלים חטיפי אנרגיה

חטיפי אנרגיה טובים לנשנוש בין הארוחות במהלך היום. הם נמכרים בסופר כחטיפי בריאות, אבל הם לא בהכרח כאלו. חלקם מכילים סוכר, שוקולד, כרמל, חומרי טעם מלאכותיים ותוספים אחרים. הם לא שונים מחטיפים אחרים כשמשווים את כמות הסוכר וכמות הקלוריות שהם מכילים.

אם אתם חייבים משהו מתוק באמצע היום, נסו שוקולד מריר. זה גם טוב לבריאות וגם ישביע את הרעב.

6. אוכלים פירות יבשים

לא רק שהם לא בריאים, הם גם יכולים להיות מזיקים בהתאם לצורת הייבוש והאחסון שלהם. על-מנת להאריך את זמן המדף של הפירות היבשים, היצרנים מעבדים אותם עם כימיקלים לפני הייבוש, וכך למעשה מפחיתים מהיתרונות הבריאותיים שלהם. פירות יבשים הם טובים ובריאים אם אתם מייבשים ומבשלים אותם לבד בבית. כשאתם קונים אותם בסופר, עדיף דווקא לבחור את אלו שלא נראים “מושלם”, שהם פחות מבריקים וקשים למגע.

נשברו לכם מיתוסים? בעמוד הבא תגלו מתי אפשר לאכל מנה כפולה ולרזות


שתפו עם החברים שתפו עם החברים