11 טעויות תזונה נפוצות שגם אנשים שחושבים שהם אוכלים בריא – עושים!

חושבים שגרנולה זה בריא? תחשבו שוב



7. מעדיפים ביצים עם קליפה חומה

יש אמונה רווחת שביצים חומות הן טובות יותר, אבל אין באמת הבדל בין הצבעים. צבע הקליפה תלוי בסוג התרנגולת שהטילה את הביצה וצבע החלמון תלוי במה שהתרנגולת אכלה לארוחת הצהריים. כשאתם בוחרים ביצים, אתם צריכים להסתכל על איך שהן אוחסנו ואיך שהן נראות – חפשו ביצים נקיות, ללא סדקים, שאוחסנו במקרר.

8. שותים “משקאות ספורט”

בגלל הקשר הברור בין ספורט לחיים בריאים, הרבה אנשים חושבים שמשקאות איזוטונים בריאים וטובים להם. אבל המשקאות האלו מכילים מי סודה מתוקים, סירופ תירס, תוספים מלאכותיים וחומרי צבע. היצרנים של המשקאות האלו ממליצים להשתמש בהם בזמן אימון, אבל הם לא באמת ירוו את הצימאון שלכם והם כן יפחיתו מהיעילות של האימון. תמיד תעדיפו משקאות ספורט תוצרת בית.

9. קונים מוצרים מיובאים

מעבר לצורך הפטריוטי להעדיף תוצרת מקומית, היא גם לרוב תהיה עדיפה על תוצרת מחו”ל. תוצרת עונתית תהיה טריה וטובה יותר מתוצרת שיובאה מחו”ל. ובכלל, כל תוצרת מקומית מגיעה מהשדה למדף הרבה יותר מהר, ולכן היא מכילה פחות חומרים משמרים ויש בה יותר חומרים טובים לגוף.

התוצרת מחו”ל צריכה לעבור מסע ארוך כדי להגיע לפה, ולכן היא מקבלת טיפול מיוחד בכימיקלים. תוצרת מחו”ל יכולה גם להיות טובה, אבל עדיף לשים לב מי היצרן, מה תאריך האחסון ומי היבואן.

10. קונים גרנולה

למי לא יצא לשמוע אנשים מתלהבים מגרנולה? סיבים, ברזל וכל מה שאתם צריכים לגוף, אבל גרנולה מכילה גם הרבה סוכר ושמן לא בריא. מה שכן, יש מוצרים העשויים מגרנולה בהם משתמשים בפחות תוספים לא בריאים, לכן חשוב לבדוק לפני שקונים.

11. מצמצמים את כמות האוכל אבל שוכחים לספור קלוריות

ביצים, למשל. ביצה קשה מכילה 66 קלוריות פחות מביצת עין. לכן לפעמים עדיף לאכול 2 ביצים מסוג אחד מביצה אחת מסוג אחר. זה תקף גם במאכלים אחרים.

מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים