12 טריקים שיעזרו לכן להיפטר אחת ולתמיד מהנפיחות בבטן ואפילו בלי להתאמן!

אם גם אתן סובלות מבטן נפוחה יש לנו פתרון טבעי בדיוק שבילכן



אין יותר מעצבן מבטן נפוחה.

לא משנה כמה נשמור על תזונה נכונה והמשקל שלנו, לבטן שלנו יש רצונות משלה ופתאום היא מחליטה שבא לה להתנפח ולבלוט בלי שום קשר לשומן! התופעה הזו בהחלט לא נעימה, אבל תשמחו לשמוע שיש דרך לפתור אותה.

למעשה, התנפחות של הבטן היא תהליך טבעי של הגוף. ככל שהקיבה עובדת קשה יותר כדי לעכל את המזון, כך נוצרים יותר גזים, שמובילים לנפיחות.

12 הטיפים הבאים יעזרו לכם להיפטר מהנפיחות, ובמקביל לעזור לבטן ולקיבה בעבודתן היומיומית הקשה והנאמנה!

שיטה 1: עיסוי האזור הבא, אשר מסייע להפחית את היווצרות הגז ומקל על הבטן

השתמשו בטבור כ”נקודת מוצא”. מקמו ארבע אצבעות מעליו, בצורה אופקית. עסו את האזור בצורה מעגלית במשך 2-3 דקות לכיוון השעון, ו-2-3 דקות כנגד כיוון השעון. אם עשיתם הכל נכון, תרגישו טעם חמוץ בפה!

שיטה 2: העיסוי הזה יעזור לכם להקל על כאבי הבטן, ולמנוע הצטברות של מים

הנקודה הזו ממוקמת בגובה האצבע השנייה מעל הטבור. לחצו על הנקודה הזו, ועסו במשך 2-3 דקות בכיוון השעון ו2-3 דקות נגדו.

שיטה 3: שיטת עיסוי זו תגביר את פעילות המעיים ותסיר את הכובד

מקמו ארבע אצבעות בצורה אופקית מתחת לטבור. הנקודה הנכונה ממוקמת מתחת לזרת. גם פה, תצטרכו לעסות את האזור במשך 2-3 דקות לכיוון ולנגד כיוון השעון. אם העיסוי נעשה נכון, הנפיחות שלכם תרד.

לאדם בריא, יש המון סיבות לסבול מנפיחות. הסיבות האלו קשורות לתזונה ועבודה של הבטן. הנה כמה טיפים בסיסיים: 

1.שתיית מים חמים עם לימון בכל בוקר – שתייה של כוס מים חמים עם לימון כ-15-30 דקות לפני ארוחה מסייעת לנרמל את הפרשת חומצת הקיבה, משחררת סימפטומים של צרבת ומונעת גיהוקים והיווצרות גז במעי. בנוסף, לימון מכיל הרבה ויטמין C!

2. לא לשתות קפה וחלב בארוחת בוקר – נכון, סעיף קצת קשה, אבל החלב מגרה את הייצור של חומצת קיבה. עדיף לצרוך יוגורט כיוון שהוא מכיל פרוביוטיקה המסייעת לתהליך העיכול. לגבי קפה ובירה – הם משפיעים על הבטן כמעט באותו אופן כמו החלב!

3. לא לשתות במהלך הארוחה – המשקאות ששותים במהלך ארוחה מדללים את חומצת הקיבה ואת ריכוז האנזימים האחראים לעיכול. לכן, האוכל מתעכל יותר ותהליך התסיסה עשוי להתחיל, והתוצאה מתבטאת בגזים ובנפיחויות.

4. לא לשתות אלכוהול על בטן ריקה – אלכוהול מגרה את הייצור של חומצת קיבה, אשר בהיעדר מזון בבטן מאטה את עבודתה. לכן חשוב לדאוג שהבטן לא נשארת ריקה לפני שאתם יוצאים ללילה של שתייה!

5. לשתות תה ג’ינג’ר – גינג’ר, חריף מטבעו, מרגיע את הבטן ומקטין את היווצרות הגז ואת פעילות המעי. הוא גם מדלל את הדם ומשפר את זרימתו!

6. לא לאכול יותר מדי אוכל שמן – מזון שומני, מזון מהיר וממתקים אלו סוגי מזון כבדים שנשארים בבטן במהלך העיכול. ככל שהאוכל קשה יותר עבור הבטן, כך הוא מייצר יותר גזים. אם אתם אוכלים פחות שומן, אתם יכולים להימנע גם מהכבדות וגם מתחושת אי-הנוחות!

7. לא לאכול “אוויר” – כשאנחנו אוכלים בחיפזון, מדברים תוך כדי אכילה, לא לועסים כמו שצריך, שותים משקאות מוגזים, לועסים מסטיק או מעשנים, אנו בולעים עודף אוויר! זה לא מסוכן, אבל זה מוביל לנפיחות ולגז!

8. לא לאכול יותר מדי מאכלים העשירים בסיבים – אלו סוגים שונים של של פירות, ירקות, פירות יער וקטניות. עודף סיבים גורם להיווצרות גזים ומעכב את תפקוד המעי עקב סיבים גסים. עדיף לא להגזים במזון כזה.

9.  יש לנוח, לישון טוב ולעשות מדיטציה – חרדה ומתח מובילים להפרת תנועת המעי. כדי להתמודד איתם, צריך להירגע כראוי. לדוגמה, 15-20 דקות של מדיטציה ביום מרגיעה את המוח, הבטן, ומנרמלת את זרימת הדם.

קרדיט תמונת שער: Depositphotos // מקור ותמונות: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים