7 טכניקות בסיסיות בהגנה עצמית שכל אישה חייבת להכיר!

כתבה חשובה שתעזור לכן במקרה חירום!



כל אישה מכירה את התחושה הזאת שהיא הולכת לבד ברחוב חשוך ורק רוצה להגיע הביתה או לפחות למקום מואר. נכון שישראל היא מדינה יחסית בטוחה ושקטה, אבל עדיין החשש הפנימי קיים אצל כולנו שמישהו יכול לתקוף אותנו.

מעבר לתחושה הלא נעימה שזה יוצר, קיים גם החשש שנקפא במצב של סכנה ולא נגיב בהתאם. ובגלל זה, חשוב מאוד ללמוד עקרונות בסיסיים של הגנה עצמית, שיוכלו לסייע לכן במקרה של תקיפה.

הנה 7 דרכים טובות להשיב מלחמה מול תוקפים, בתקווה שאף אחת מכן בחיים לא תצטרך להשתמש בהן!

1. למתחילות – לימדו את האזורים הרגישים

זה לא משנה כמה גדול או חזק התוקף שמולכן, אתם תמיד יכולות להכאיב לו אם תפגעו באזורים הרגישים. האזורים העיקריים הם העיניים, האף, הגרון, החזה, הברך וכמובן המפשעה. אם אתן מותקפות, כל תגובה היא טובה, אבל האזורים האלו יגרמו הכי הרבה כאב לצד השני.

2. הדרך הכי פשוטה והכי אפקטיבית

דרך יעילה במיוחד להכאיב למישהו היא לתפוס את כף היד. תפסו שתי אצבעות עם כל יד כמו בתמונה, ודחפו קדימה כך שהיד תתעקם אחורנית. אם אין לכן אפשרות לתפוס את היד, הכו אותו חזק עם אגרוף או האצבעות בעצמות הבריח (בחזה) או בגרגרת (בגרון). זה יגרום לתוקף לבילבול ויקח לו זמן להתעשת, ולכן יהיה זמן לברוח. וכמובן שיש את המפשעה. כל המדריכים להגנה עצמית ממליצים לכוון לאזור הזה, כי הוא ממש ישתק את התוקף.

3. אם תופסים אתכן מקדימה

אם תפסו אתכן מקדימה ואתן לא יכולות להרים את הידיים, צרו אגרוף ונסו להזיז אותן קדימה כדי ליצור מרווח בינכן ובין התוקף. אחרי שיצרתן רווח, תנו מכה חזקה עם הראש לכיוון האף של התוקף. זה יגרום לו לזוז ממכם. עכשיו עברו לשלב המכות לגרון או המפשעה.

אם התוקף עדיין קרוב אליו, אתן יכולות גם להגן על עצמכן עם כף היד. ישרו את יד שמאל ועם יד ימין הכו את התוקף בסנטר ובאף, ואז הכו אותו במפשעה. זה יגרום לו לבלבול רב וישתק אותו להרבה זמן.

4. איך להשתחרר אם תפסו אתכן ביד

גם מהאחיזה הכי חזקה אפשר להשתחרר אם תעשו את זה נכון. סובבו את היד לכיוון האגודל של התוקף, עד שהיד שלכן תהיה מתחתיו, ואז משכו בחוזקה.

ויש עוד 3 טכניקות שחשוב שתכירו…


שתפו עם החברים שתפו עם החברים