7 הרגלי בוקר נפוצים שגורמים לכם לעלות במשקל, ולא היה לכם מושג עד היום!

הטיפים האלו ישנו לכם את החיים!



איך נראה הבוקר שלכם?

כנראה שבין המלחמות של להעיר את הילדים, לבין הכנת הסנדוויצ’ים והכנה למסגרות, לבין הרגע שאתם צורחים עליהם להכנס כבר למכונית, לא ממש נשאר לכם זמן לעצמכם… אז אתם מצחצחים שיניים, זורקים עליכם את הבגד הראשון שאתם רואים, מכינים קפה טו גו לדרך והופ… מתחילים את היום. טירוף.

מה שאתם אולי לא יודעים זה שלטקסי הבוקר שלכם יש משמעות גדולה בכל מה שקשור לדיאטה ולמשקל.

כן, מסתבר שיש דברים שאתם עושים או לא עושים בבוקר, ולא היה לכם מושג שהם אלו שמונעים ממכם לרדת במשקל – ריכזנו לכם אותם כאן כדי שתדעו איך להתמודד ומה אפשר לשנות!

עד הקיץ, אתם ממש תודו לנו :)

1. טעות מס’ 1- אתם מדלגים על ארוחת הבוקר

הזמן בו אתם אוכלים הרבה יותר חשוב ממה וכמה אתם אוכלים. מדענים מאוניברסיטת תל אביב הוכיחו כי דיאטה עם ארוחת בוקר גדולה וארוחת ערב קלה הרבה יותר יעילה כשמדובר בשמירה על המשקל, לעומת דיאטה המבוססת על ארוחות קטנות לאורך היום.

זה בגלל שמהירות המטבוליזם שונה בזמנים שונים של היום. המסקנה העיקרית שהמדענים הגיעו אליה היא שלעולם אל תסרבו לאכול ארוחת בוקר עשירה בקלוריות. ארוחת הצהריים שלכם צריכה להיות בינונית ודווקא ארוחת הערב צריכה להיות קלה.

2. טעות מס’ 2- אתם עושים הליכות בערב

אור השמש שורף שומן. טוב, לפחות את רקמת השומן הלבנה. חוקרים מאוניברסיטת אלברטה באדמונטון שבקנדה, ערכו ניסוי והוכיחו כי השומנים יורדים בגודלם כשהם נחשפים לשמש.

גילוי זה מסביר באופן חלקי מדוע אנשים עולים במשקל במהלך החורף, כאשר יש מחסור באור השמש. רק זכרו כי לא בריא לבלות זמן רב מדי בשמש, ותמיד כדאי שתקפידו להמרח בקרם הגנה!

3. טעות מס’ 3 – אתם שוכחים לשתות כוס מים כשאתם מתעוררים.

לדברי מדענים, הגוף של אדם מבוגר מורכב מ-55% עד 60% מים, ולכן שתיית כוס מים לאחר ההתעוררות זה רעיון ממש טוב.

מים מאיצים את חילוף החומרים, וזה מקטין את הסיכון להשמנה. בנוסף, זה גם עוזר לגוף להיפטר מרעלים. כריס ביילי, שחיבר מאמרים על פרודקטיביות, שיתף ניסוי שערך בו התחיל את הבוקר עם כוס מים וכך הצליח להפחית את שומן גופו מ-17% ל-10%.

עשה לכם חשק לפתוח את הבוקר עם מים ולראות מה יקרה? נסו את זה!

4. טעות מס’ 4- אתם לא עושים ספורט.

מלבד היתרונות הברורים של שריפת קלוריות והגברה של מהירות חילוף החומרים שלכם, תרגילי בוקר יכולים לעזור לכם להפחית את התיאבון שלכם! במהלך ניסוי, חוקרים גילו שאנשים שרגילים לעשות תרגילים לפני ארוחת הבוקר, אוכלים פחות לאורך כל היום.

ההסבר הוא כנראה בגלל השפעת ה”התעוררות” של התרגילים. אנשים שאינם מתאמנים בבוקר, מנסים להקל על לחץ ההתעוררות באמצעות אוכל. כמו כן, החוקרים גילו שביצוע פעילות גופנית בזמן שאתם עדיין רעבים, יעילה ב-20% יותר במונחים של ירידה במשקל מאשר פעילות גופנית בזמן אחר ביום.

5. טעות מס’ 5- אתם שומרים את המתוקים לארוחת הצהריים או ארוחת הערב.

אם אתם לא יכולים להתנגד למאכלים מתוקים או מאפים, נסו לאכול אותם בחלקו הראשון של היום. זוהי מסקנה נוספת שחוקרים מאוניברסיטת תל אביב הגיעו אליה. עוגה שנאכלה בבוקר תוסיף פחות סנטימטרים למותניים מאשר עוגה שנאכלה בערב.

6. טעות מס’ 6- אתם קוראים חדשות בבוקר.

נשמע הזוי? יכול להיות, אבל הפחד והגירוי שנגרמים על ידי קריאת חדשות הבוקר עשויים להשפיע באופן שלילי על הבריאות שלכם. זה נכון במיוחד אם אתם סובלים מחוסר שינה כרוני. הסיבה לכך היא כי לחץ לטווח ארוך גורם לתאי גזע להפוך לתאי השומן.

חוקרים בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, הסבירו כיצד זה עובד. הלחץ גורם לגוף לייצר הורמונים המסייעים לגוף להסתגל לסביבה חדשה. אם הלחץ הוא לטווח קצר, תאי השומן החדשים אינם נוצרים. אם הלחץ הוא לטווח ארוך, מנגנון “שמירת קלוריות” מתחיל לעבוד. ואפילו אם תאכלו פחות, לא תצליחו לרדת במשקל עד שהלחץ ישתחרר.

7. טעות מס’ 7- אין לכם חיית מחמד

כלב יכול להיות בן זוג טוב לריצה, וחתול יכול להפוך את זמן היוגה או המתיחות להרבה יותר מרגיעים ומהנים.

תוצאות מחקר הראו כי קל יותר לבעלים של חיות מחמד לשלוט במשקל שלהם. חוץ מזה, תקשורת עם חיית המחמד וטיפול בה יכולים להעניק לכם רגשות חיוביים ולהפחית את רמת הלחץ שלכם, במקום שתפנו לגלידה או להמבורגר שירגיעו…

קרדיט תמונת שער: depositphotos   |   מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים