9 דברים מטורפים שקורים לגוף שלכם אם אתם ישנים 8 שעות בלילה!

זה בהחלט יעשה לכם חשק לישון!



בצבא תמיד סיפרו לנו ש-6 שעות שינה זה מה שהגוף צריך, אבל מחקרים חדשים מוכיחים ש-8 שעות שינה זה ממש לא מותרות – ההיפך, זה חיוני והכרחי כדי לתפקד ברמה האופטימלית! יותר מזה, היעדר שינה עשוי להשפיע על הבריאות הנפשית, הרגשית והגופנית שלכם.

אז נכון יש מלא דברים לעשות בבית… צריך לבשל, להרדים את הילדים, להתקלח, לקפל כביסה, לנקות, ובין לבין להשלים את הפרק החדש בסדרה האהובה – אבל יותר חשוב שתלכו לישון! לא מאמינים? הנה מה שיקרה לגוף שלכם אם לא תשנו 8 שעות שינה בלילה.

1. תצליחו ללמוד דברים חדשים במהירות!

אם אתם לא ישנים מספיק, יש לזה השפעה על היכולת שלכם לזכור דברים חדשים ולהתרכז ברכישת כישורים חדשים. מדענים גילו שאנשים מעבדים מידע חדש תוך כדי שינה. במילים אחרות, המוח והגוף שלכם מתפקדים טוב יותר אחרי שנת לילה טובה, מאשר כשאתם מתים ללכת לישון. זה תקף לכל מיומנות חדשה, החל מלימודים באוניברסיטה ועד לעשייה של פעילות ספורטיבית חדשה.

2. תהיו מודעים יותר

כשאתם מקבלים מספיק שעות שינה באופן קבוע, כישורי הריכוז, המיקוד ויכולת פתרון הבעיות שלכם מתפקדים ברמה האופטימלית. אתם יכולים לחשוב בצורה ברורה יותר ולקבל החלטות בקלות ובמהירות.

3. תשלטו במשקל שלכם ביתר קלות

אחד המחקרים הראה שבזמן שאתם ישנים, אתם מייצרים הורמון הנקרא לפטין שמסמן לגוף שלכם שאתם מלאים ולא צריכים עוד אוכל. כשאתם לא מקבלים מנוחה מספקת, זה יוצא מאיזון והחשק לאוכל עולה.

4. הבריאות שלכם תשתפר

מדענים גילו כי אם תקבלו מספיק שעות שינה, לא רק שתפחיתו את רמות הלחץ שלכם אלא גם תמנעו את הסיכון ללקות בלחץ דם וכולסטרול גבוהים. חסך בשינה עשוי להוביל גם לכל מיני בעיות שקשורות ללב.

5. תוכלו למנוע התפתחות של סוכרת

מחקרים מצאו כי שינה עוזרת לוויסות הסוכר בדם ולרגישות לאינסולין, וכתוצאה מכך מסייעת במניעה של סוכרת מסוג 2. נראה כי שלב השינה העמוקה הוא קריטי במיוחד לכך ואם תקצרו את זמן השינה שלכם יש סיכוי גבוה שתדלגו על החלק החשוב הזה.

בדף הבא יש עוד כמה סיבות מעניינות שישכנעו אתכם לפרוש למיטה!