9 סודות נסתרים בלוגואים שכולנו מכירים ולא שמתם לב אליהם עד היום!

חשבתם שהינשוף של טריפ אדוויזר מסטול? ממש לא



לא משנה איפה נהיה ולאן נסתכל, בכל מקום נראה לוגואים שמקיפים אותנו. לרוב אנחנו מזהים את הלוגואים שאנחנו רואים, בעיקר את המפורסמים שביניהם, כי אנחנו נחשפים אליהם מידי יום ובכל מקום. אבל האם עצרתם פעם לחשוב, מה עומד מאחורי הלוגואים האלו?

לוגואים, בעיקר של חברות בינלאומיות, הם יותר מכמה אותיות ואיזה קישוט. הם צריכים להעביר מסר ברור, גם אם הוא רק בתת מודע שלנו.

הנה 9 לוגואים כאלו, שמאחוריהם יש משמעות אמיתית שתגרום לכם לחשוב מחדש על כל לוגו שאתם רואים…

1. Airbnb

אתר האינטרנט שמאפשר לאנשים לחפש מקומות לישון בהם ברחבי העולם בחר לעצמו לוגו ממש מוזר שנראה כמו אטב נייר. אבל למעשה ללוגו יש משמעות נסתרת מעבר למה שרואים במבט ראשון. הלוגו מכיל 4 אלמנטים: ראש של בן אדם שמייצג את המשתמשים באתר, סמל של מיקום במפה למקומות אירוח, לב – סימן האהבה, וכל אלה משולבים יחד ליצירת האות A באנגלית, האות הראשונה בשם האתר.

2. טריפ אדוויזר

אתר ההמלצות האמריקאי עוזר לגולשים לבחור את המלון הטוב ביותר, המסעדה הטובה ביותר, חברת התעופה הטובה ביותר ושאר הדברים החשובים לחופשה. הלוגו נראה כמו ינשוף שמסל חוכמה וידע, והעיניים מסמלות את הבחירה שהמשתמש עושה. אור ירוק – מומלץ, אור אדום – ממש לא.

3. מאסטרקארד

חברת כרטיסי האשראי בחרה להשתמש בפסיכולוגיה של הצבעים בלוגו שלה. האדום מסמל גבורה, תשוקה, ודברים שגורמים לכם להרגיש אושר. הצהוב מסמל אחריות. במאסטרקארד חושבים שהתכונות האלו חשובות לאנשים שרוצים להיות עשירים, אז הצבעים בלוגו נפגשים באמצע.

4. DELL

חברת המחשבים לא סתם הדגישה את האות E בלוגו שלה. מייסד החברה מייקל דל רצה שהלוגו יעביר את המסר ‘להפוך את העולם’, כלומר לעשות משהו יוצא דופן. אז בחברה החליטו ללכת על משחק מילים ולעשות זאת מילולית, והפכו את האות E על הצד.

Credit: © dell

5. נשיונל ג’יאוגרפיק

המגזין וערוץ הטלוויזיה מציג סיפורים דוקומנטריים על העולם שלנו. הריבוע הצהוב שלו מסמל דלת שנפתחת לעולם של ידע בנושאי מדע, טבע ותרבות. גם הצבע נבחר מסיבה מסוימת – מדובר במטאפורה על השמש שזורחת על כל העולם והיא מקור לאנרגיה.

6. סאבוויי

בלוגו של חברת הסנדוויצ’ים יש שני חצים, באות הראשונה והאחרונה. החצים מייצגים את הכניסה והיציאה לרכבת התחתית. זה ניסיון מתוחכם להגיד שאתם יכולים לאכול סנדוויץ’ של סאבווי, בסאבווי (רכבת תחתית). גם לצבעים יש תפקיד חשוב – הירוק מסמל שהחברה בעד אוכל בריא ושהיא משתמש רק ברכיבים מאיכות טובה, והצהוב מסמל שמחה, אופטימיות וכיף.


שתפו עם החברים שתפו עם החברים