קיץ, חם, האויר עומד ושוב אתם מוצאים את עצמכם בקניון הממוזג מבזבזים כסף על בגדים?
אז רגע לפני שאתם נותנים לרגשות האשם להשתלט עליכם ומכריזים על עצמכם כמכורים, כדאי שתדעו שאתם לגמרי יכולים לוותר לעצמכם (אבל רק קצת)… כי מסתבר שנפלתם קורבן לטריקים מתוחכמים של חנויות הבגדים, שנועדו לגרום לכם לקנות… והרבה!
קבלו 9 דברים שהמוכרים בחנות בחיים לא יספרו לכם… אבל אתם ממש חייבים להכיר!
1. חנויות משאירות את אזור ה- SALE מבולגן בכוונה!!!
בטח שמתם לב שבחנויות הכל מתוקתק ומסודר במדפים, ושהמוכרות מתזזות לסדר את הבלאגן שעשיתם.
אז למה הבגדים שבהנחה או במכירת סוף עונה זרוקים אחד על השני בערימה מבולגנת?
מסתבר שמדובר בטריק פסיכולוגי שאמור לגרום לכם להרגיש טוב עם זה שמצאתם משהו בהנחה בתוך כל הבלאגן. עכשיו רוצו לקנות אותו.
Credit: © depositphotos
2. אם אתם קונים בחנות עודפים של מותג יוקרתי, יש מצב שאתם מתפשרים על חיקויים!
גם אתם חולמים על בגדי מעצבים, אבל אז נזכרים שבמשכורת מינימום המקסימום שאתם יכולים להרשות לעצמכם זה לבקר בחנויות העודפים?
אז כדאי שתדעו שלא תמיד מה שמוכרים בחנויות האלו זה הדבר המקורי. לפעמים נמכרים חיקויי בגדים שרק נראים אותו דבר, אבל עשויים מחומרים פחות איכותיים כדי להתאים למחיר.
במחשבה שניה – אם אין לכם תקציב, ותרו על המותג, וקנו בחנויות בלי מיתוג, יש מצב שהבגדים שתמצאו שם – יהיו איכותיים וזולים הרבה יותר.

Credit: © depositphotos
3. המידה שלכם בחנות א’ שונה מהמידה בחנות ב’? מדובר בטריק שאמור לכם לקנות יותר!
מדדתם לאחרונה ג’ינס מידה 38 וגיליתם שאתם בכלל 44 והתבאסתם קשות? אל תקחו את זה קשה (אתם יפים כמו שאתם).
ליצרני בגדים שונים יש טבלאות מידות שונות (בעיקר לסינים, שהם אנשים קטנים כך שמידת XL אצלם מקבילה ל-S בישראל, סתם שתדעו). חנויות בגדים נוטות ל”הקטין” מידות, בעיקר עבור נשים, שירגישו יותר טוב ויקנו יותר אם יגלו שהן נכנסות למידה יותר קטנה מבחנות המקבילה.

Credit: © depositphotos
4. לא סתם בגדים מבדים סינטטים עולים בדיוק כמו בגדים מבדים טבעיים כמו כותנה או צמר
זה מה שנקרא שיטת הפוך על הפוך. הרשתות מעלות מחירים של בגדים סינטתיים כך שמחיריהם יתקרבו למחירי הבגדים שעשויים כותנה או צמר.
הלקוח חושב שבגלל שההפרש בין המחירים אינו גדול, עדיף לו לשלם קצת יותר כדי לקבל בגד מבד איכותי יותר ומוציא את הכסף בלי בעיה.

Credit: © depositphotos
5. מבצעים הם טריק שיווקי שנועד להוציא מכם יותר כסף!
כשרואים מכירת סוף עונה או הנחה בחנות, קשה לעמוד בפיתוי. חנויות הבגדים מנצלות זאת לגרום לנו לקנות דברים שכלל לא חשבנו עליהם. אז מה באמת עומד מאחורי כל SALE?
בחלק מהמקרים חנויות יעלו את המחיר המקורי של הבגד, כדי שיוכלו להכריז על הנחה עליו בשלב יותר מאוחר. במקרים אחרים בחלון הראווה של החנות יהיה רשום הנחות עד 70%, אבל בתכלס חוץ מפריט אחד, כמעט כל הפריטים יזכו להנחה שולית בהרבה, לפעמים אפילו ברמה של 10% בלבד.

Credit: © depositphotos
6. שמלה רגילה יכולה להיות איכותית בדיוק כמו שמלת מעצבים
רשתות הבגדים הגדולות לעיתים יוצרות ליין בשיתוף עם מעצב אופנה בעל שם.
הלקוחות חושבים שהם מקבלים מוצר ייחודי ומוכנים לשלם יותר כסף, אבל קרוב לודאי שהם פשוט מקבלים מוצר במהדורה מוגבלת שלא בהכרח יותר איכותי מבגדים רגילים בחנות.

Credit: © depositphotos
7. חלק מהבגדים מכילים כימיקלים רעילים לגוף
גם אם כתוב על הבגד “100% טבעי”, הוא עדיין יכול להזיק לבריאות. בתעשיית ייצור הבגדים משתמשים בכימיקלים שהמטרה שלהם בין היתר לשמור על צבעי הבגד או להגן נגד בלאי.
תמיד רחצו את הבגדים שקניתם לפני לבישה ראשונה, זה יצמצם שאריות של כימיקלים מתהליך הייצור וגם ינקה אותו במידה ומי שמדד אותו לפניכם השאיר עליו מזכרות לא רצויות.
כמובן שרצוי לכבס גם אחרי, שלא יסריח וזה, אבל זה כבר תלוי בכם.

Credit: © depositphotos
8. תהיתם למה הבגדים של היום הם באיכות נמוכה בהרבה מהבגדים של פעם?
אם ההורים שלכם העבירו לכם בירושה בגדים שאפשר ללבוש עד היום, הטרנד הזה בדרך לעבור מן העולם.
הבגדים שמיוצרים כיום הם באיכות ירודה הכוללת תפרים לא איכותיים, הדפסות שדוהות מהר, התאמה לא טובה לגוף ועוד. ז
את המטרה העיקרית של יצרני הבגדים – ייצור מהיר וזול, ושיתקלקל מהר כדי שנקנה שוב.

Credit: © depositphotos
9. הטרנדים בעולם האופנה משתנים מדי שבוע ויש לזה סיבה כלכלית!
חלפו הימים בהם הקולקציות בחנויות השתנו רק בין קיץ לחורף. הטרנדים בעולם האופנה כיום משתנים מידי שבוע, כדי לעודד צרכנים להדביק את הקצב ולקנות בגדים חדשים לעיתים קרובות.

Credit: © depositphotos