גבר מכפר מרוחק באפריקה זכה בתואר המורה הטוב ביותר וקיבל 1,000,000 דולר! לא תאמינו מה הוא עשה עם הכסף…

הכינו את הממחטות...



כששואלים הרבה אנשים למה הם הפכו להיות מורים, הם אומרים שזה מתוך תחושת שליחות. וכמו בכל מקצוע, תמיד יש את אלו יוצאי הדופן שמצליחים מעל ומעבר.

קרן שהוקמה ב-2015 ע”י איש עסקים בשם פרסי סאני ורקי (והפטרון, מוחמד בן ראשיד אל מקטום), מכתירה מדי שנה את “המורה הטוב ביותר“, ומעניקה לו פרס – 1,000,000 דולר!

השנה היו 10,000 מתמודדים מ-179 מדינות שונות, ואנחנו פה היום בשביל לדבר על הסוכה המאושר.

בתחרות השתתפו מורים מ-179 מדינות

מורים מהודו, אוסטרליה, ארה”ב, קניה, הולנד, ברזיל, יפן, ארגנטינה, בריטניה וגרוזיה הגיעו לשלב האחרון בתחרות.

בפרס זכה מורה למדעים מקניה בשם פיטר טביצ’י . טקס הענקת הפרס התקיים בדובאי ושם הזוכה הוכרז על ידי השחקן יו ג’קמן.

המורה תרם 80% מכספי הזכייה לבית הספר שלו!

פיטר טביצ’י הוא מורה בכפר אפריקני קטן בו לעתים קרובות אין לתושבים מספיק מהדברים הנחוצים ביותר. למרות זאת, תלמידיו מפורסמים בזכות ניצחונותיהם בתחרויות מדע בינלאומיות, וזה בסופו של דבר משך את תשומת הלב של הקרן.

בבית הספר הזה יש רק מורה אחד ל-58 תלמידים ומחשב אחד, וכדי להגיע לשיעורים, ילדים רבים נאלצים לעבור מרחקים עצומים בכבישים שהופכים למוצפים בחורף. רוב התלמידים של טביצ’י הם ילדים ממשפחות עניות או שהם יתומים. בבית הספר חסר מאוד תמיכה כלכלית, ולכן פיטר תורם 80% מהכסף שהוא מרוויח לפיתוח בית הספר – מדי בית הספר, ספרי הלימוד וחומרים אחרים.

לפני 7 שנים הוא נהג ללמד בבית ספר פרטי, אבל אז החליט להיות נזיר פרנציסקני ולעזוב את מקום עבודתו. הוא חייב לנהל אורח חיים סגפני במקצת ולעזור לאחרים. זו הסיבה שהוראה בבית ספר עלוב נחשבת לצדקה עבור טביצ’י.

“הניצחון הזה לא שייך לי”, אמר טביצ’י. “הוא מראה את ההישגים של המוחות הצעירים. אני כאן רק בזכות ההישגים של התלמידים שלי. הניצחון נותן להם הזדמנות”.

הסוד להצלחה

טביצ’י מסביר כיצד הוא משתמש בשיטות מוטיבציה שונות עם תלמידיו ושהסוד להצלחה הוא האמונה בעצמך. כל אדם יכול למצוא משהו שהוא אוהב לעשות ולהרגיש בטוח. פיטר מלמד את הילדים להסתכל על דברים מנקודות מבט שונות. זו הסיבה שהפרויקטים שלו בנויים על כך שהתלמידים יארגנו תהליכים וינתחו תוצאות בעצמם.

המורה לא אומר שחלק מהפרויקטים הם “מגניבים” ואחרים “לא מגניבים”. הדבר החשוב ביותר הוא שהתלמידים יצטרכו להשתמש בדמיון שלהם ויצטרכו לחפש פתרונות חדשים. טביצ’י אומר, “היצירתיות חשובה ביותר, במיוחד במצבים קשים שבהם המשאבים מוגבלים.”

“לראות את התלמידים שלי צומחים מבחינת ידע, מיומנויות וביטחון זו השמחה הגדולה ביותר שלי בהוראה!”

אז על מה הוא בדיוק יבזבז את הכסף?

בראש ובראשונה, על שיעור מדעי המחשב, פיתוח מעבדת המדע ופרויקטים חדשים שיכולים לשפר את חייהם של האנשים באיזור. לדוגמה, פיטר רוצה ללמד את תלמידיו לגדל יבולים שמתאימים לתקופת הבצורת. פרויקט זה נחוץ לחלוטין לחיים באפריקה.

 אז מי היה/תה המורה האהוב/ה עליכם? שתפו אותנו בתגובות!

מקור: Bright SIde
שתפו עם החברים שתפו עם החברים