כשהמנכ”לית של “אמריקן איגל” הפסיקה לרטש דוגמניות בפוטושופ, היא לא חשבה שזה מה שיקרה!

גם אנחנו לא!



לא משנה איזו פרסומת אתם רואים, המסר בכולן הוא אחיד – דוגמניות חייבות להיות יפות, חלקות ומושכות, או במילה אחת – מושלמות!

אבל לצערנו, המציאות היא קצת שונה, וגם לדוגמניות הכי נחשבות בעולם יש גוף אנושי, עם קצת כתמים, מעט שומן ואפילו צלוליטיס… ואתם יודעים מה? זה לגמרי בסדר!

בעוד שמרבית חברות הפרסום מחליטות להשתמש בפוטושופ וריטוש על מנת להעלים את כל הדפקטים הקטנים של הגוף הנשי, מנכ”לית חברת הבגדים של “אמריקן איגל” החליטה שהיא עושה דברים אחרת.

בצעד אמיץ היא החליטה לקדם את מותג ההלבשה התחתונה שלה “Aerie” באמצעות תמונות אמיתיות ולא מלוטשות שמציגות את הדוגמניות כמו שהן ולהעביר מסר נשי ועוצמתי – “אנחנו יפות גם בלי פוטושופ!”

האימפקט החברתי שיצר הקמפיין היה עצום, אבל מה שהפתיע היה האימפקט הכלכלי שלו – עליה משמעותית במכירות!

לפני כשנה החליטה חברת הבגדים “אמריקן איגל” שהיא מפסיקה לקדם את מותג ההלבשה תחתונה”Aerie” באמצעות תמונות מרוטשות.

 

ג’ניפר פוייל המנכ”לית של החברה הצהירה כי ” אין שום צורך לרטש יופי” –  אין דבר כזה גוף מושלם ולכן אין שום דבר רע בלהראות את זה!

 

 

התוצאות היו מדהימות וברבעון הראשון המכירות עלו ב9%!

ברבעון השני עלו רק ב-3% ובשני הרבעונים הבאים עלו ב-13% וב-12% בהתאמה. אולי זה צירוף מקרים, אבל יש סיכוי גבוה שזה בזכות התמונות האמיתיות שנראות כך:

 

כל התמונות שלא עברו ריטוש מסומנות ב RealAerie#, על מנת שהקהל יזהה אותן.

הדוגמנית איסקרה לורנס שמופיעה בתמונה מספרת: ” אני אוהבת את הגוף שלי ומעולם לא חשבתי על הגוף שלי במובנים של מספר או מידה”

 

 

התמונות מוכיחות שבטן וגב אמיתיים יפים כמו שהם

 

וכך גם הישבן…

צעד משמעותי נוסף שעשתה החברה היא שימוש בדוגמניות במידות שונות, שוב ללא פוטושופ, על מנת להדגיש שיופי מגיע בכל הצורות ובכל הגדלים

 

 

בשורה התחתונה אף אחת לא צריכה שקמפיין של הלבשה תחתונה יגיד לה שזה בסדר לאהוב את הגוף שלה, אבל אין ספק שאם עוד חברות פרסום ילכו בדרכה של “Aerie” ויפסיקו ללטש את התמונות של הדוגמניות שלהם, כולם ירוויחו מזה כלכלית וחברתית!

מקור: upworthy
שתפו עם החברים שתפו עם החברים