כמה זמן לוקח למה שאנחנו אוכלים להתעכל בקיבה ואיך זה יכול לעזור לכם לרדת במשקל!

לא תאמינו כמה זה יכול לעזור בדיאטה שלכם!



אם אתם לא עובדים במכון ויצמן או עשיתם תואר שני בביולוגיה, אתם כנראה לא באמת זוכרים מה למדתם בביה”ס על מערכת העיכול ולמה זה מעניין מה קורה לגוף שלנו אחרי שאנחנו אוכלים מזונות שונים.

אבל תתפלאו, הכרות עם מערכות הגוף השונות יכולה בהחלט לתרום לאיכות החיים שלכם ואפילו לעזור לכם מאוד אם אתם מנסים להיפטר ממשקל עודף שצברתם לאחרונה.

סיקרנו אתכם? תמשיכו לקרוא.

נתחיל בהסבר: זמן עיכול זה התהליך בו האוכל מתפרק לחלקיקים קטנים שמועברים דרך המעי לזרם הדם.

חשוב להבין את זמני העיכול של מזונות שונים אם אתם מעוניינים לרדת במשקל או לשמור על המשקל הנוכחי שלכם.

מזונות שמתעכלים מהר

אם תאכלו רק מזונות שמתעכלים מהר בגוף, כנראה תמצאו את עצמכם אוכלים יותר משאתם צריכים, כי מהר מאוד האוכל יעלם ואתם תרגישו רעבים שוב. המזונות האלה נותנים לכם אנרגיה לזמן קצר, בגלל קפיצה ברמת הגלוקוז בגוף. זה אולי נשמע טוב להכניס אנרגיה לגוף, אבל אם תציפו את הגוף בגלוקוז ולא תשתמשו בו, הוא יהפוך לשומן.

מזונות שמתעכלים לאט

מזונות שמתעכלים לאט בגוף מעלים את רמת הסוכר באופן איטי יותר, ונותנים לכם אנרגיה יציבה ומאוזנת. אבל אם תאכלו רק מזונות שמתעכלים לאט, תגרמו למערכת העיכול שלכם לעבוד קשה לאורך זמן וזה יכול להקשות על הגוף שלכם.

מומחים ממליצים לא לשלב מזונות שמתעכלים לאט עם מזונות שמתעכלים מהר באותה הארוחה.

גם לא מומלץ לאכול מזונות שמתעכלים מהר זמן קצר אחרי מזונות שמתעכלים לאט, כי מערכת העיכול עדיין עובדת ואתם לא רוצים להעמיס עליה.

הזמן הכי טוב לעבד מזונות מסוגים שונים הוא בארוחת הצהריים כשמערכת העיכול הכי אפקטיבית. ארוחות הבוקר והערב צריכות להיות פשוטות יותר ועדיף שיכילו מזונות שמתעכלים מהר, כדי לתת לכם דחיפה אנרגטית בבוקר ולתת לבטן לנוח כשאתם הולכים לישון.

אז כמה זמן באמת לוקח לגוף לעכל את המזונות השונים? ריכזנו לכם רשימה שאתם חייבים לגזור ולשמור:

1. מים

עוברים למעיים באופן מיידי

2. מיצי פירות או ירקות

15-20 דקות

3. ירקות חיים

30-40 דקות

4. ירקות מבושלים

40 דקות

5. דגים

45-60 דקות

המשך בעמוד הבא…


שתפו עם החברים שתפו עם החברים