מדענים מצאו כמה שעות שינה אתם באמת צריכים בהתאם לגיל שלכם!

אנחנו מוכנים להתערב שאתם לא ישנים מספיק...



איך אריק אינשטיין ז”ל אמר פעם? “אני אוהב לישון, להיות תמיד בתוך חלום. אני אוהב לישון – וכך עובר לי כל היום”

אין מה לעשות, כולם אוהבים לישון. גם אם אתם מאלה שקמים ב-6 בבוקר והולכים לריצה, או שמאלו שאוהבים לטחון סדרות עד 3 לפנות בוקר. בסופו של דבר, השינה זה החלק הכי טוב ביום, והמיטה זה הדבר שכולנו הכי אוהבים. כן, אפילו יותר מאמא.

אבל שינה זה לא רק כיף, זה גם מאוד חשוב לבריאות. אנחנו יודעים שזה לא קל להקפיד על מספיק שעות שינה במרדף המטורף שבו אנחנו חיים, אבל אין ברירה. צריך לעשות עוד מאמץ קטן, והוא ישתלם בגדול.

הנה כל הסיבות למה אתם צריכים להקפיד על שעות שינה, וכמה שעות אתם צריכים בהתאם לגיל שלכם.

יאללה, לקרוא ולישון!

הבעייתיות במחסור בשינה

רובנו מחכים לסוף השבוע כדי לישון כמו שצריך, אבל עדיף שלא תזניחו את השינה שלכם במהלך השבוע, בטח אם זה בגלל סיבות מטופשות כמו לראות סרטונים של חתולים ביוטיוב. מחסור בשינה משפיע בצורה שלילית על מחזורי השינה וגם על הבריאות שלכם.

מחסור בשינה פוגע במערכת החיסונית שלכם, ומגביר את הסיכון לסבול מבעיות שונות כמו תשישות, דיכאון, שינויים בתפקוד ההורמונלי, מחלות לב וכלי דם, בעיות בראייה וסכרת.

בנוסף על כל אלו, בעיות בשינה יכולות להשפיע גם על המראה החיצוני שלכם. העלאה במשקל, עיגולים שחורים סביב העיניים, מראה חיוור ושינויים בצבע העור, כולם תופעות לוואי של מחסור בשינה. תופעות נוספות שיכולות להופיע הן חוסר ריכוז, ביצועים פחות טובים במהלך היום והזדקנות מוקדמת.

שעות שינה בהתאם לגיל

חוקרים בדקו ומצאו שיש קשר בין הגיל שלנו והצורך במספר מסוים של שעות שינה כדי לשמור על הגוף והבריאות. ככל שאדם מבוגר יותר, ככה הוא צריך פחות שעות שינה. תינוקות עד גיל 3 חודשים צריכים הכי הרבה שעות, וילדים עד גיל 18 צריכים לישון לפחות 8 שעות בלילה. אחרי גיל 18 כמות השעות הרצויה יורדת בצורה חדה.

אבל אל תשכחו שכל אחד מאיתנו בנוי אחרת, וכל אחד צריך את שעות השינה שלו בהתאם לגורמים שונים.

* גיל 0-3 חודשים: 14-17 שעות

* גיל 4-11 חודשים: 12-15 שעות

* גיל 1-2 שנים: 11-14 שעות

* גיל 3-5 שנים: 10-13 שעות

* גיל 6-13 שנים: 9-11 שעות

* גיל 14-17 שנים: 8-10 שעות

* גיל 18-25 שנים: 7-9 שעות

* גיל 26-64 שנים: 7-9 שעות

* גיל 65+: 7-8 שעות

איך תוכלו לשפר את איכות השינה שלכם

אז אחרי שהסכמנו שזה חשוב להקפיד על שעות שינה, וגם כי זה ממש כיף בלי קשר, הגיע הזמן לשפר את איכות השינה. גם אם ישנתם הרבה אבל לא בצורה טובה, זה יכול להשפיע על הבריאות שלכם. אז הנה כמה עצות לשינה טובה שתעזור לכם להרגיש רעננים כל יום מחדש:

* תפרידו בין היום והלילה. נסו להישאר ערים במהלך היום (בלי שנ”צים) ולישון בלילה (בלי מרתון סדרות עד אור הבוקר). אם תהרסו את המעגל הזה, יהיה לכם קשה יותר לישון.

* נסו לקום וללכת לישון באותן השעות מדי יום.

* אל תשתו משקאות מוגזים לפני השינה.

* אל תאכלו יותר מדי לפני השינה.

* צרו לעצמכם אווירה חמימה ונוחה בחדר השינה.

* תבחרו מיטה שהיא גם נוחה וגם עם מזרן איכותי.

* הליכה קצרה באוויר הפתוח תעזור לכם להירדם מהר יותר.

* אל תשתמשו בגאדג’טים ומכשירים אלקטרוניים לפני השינה וכבו אפליקציות שיכולות להפריע לכם לישון.

* נסו טכניקות שעוזרות להירגע.

מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים