כל אישה בישראל הוטרדה מינית לפחות פעם אחת בחייה, ואחת מכל 3 נשים חוותה תקיפה מינית – אלה רק הנתונים היבשים… אבל ברור לנו, שזה לא נגמר כאן. הטרדה כלפי נשים זה כבר לא נושא שאפשר לטאטא מתחת לארון או להסתיר מעין הציבור, והגיע הזמן לשים לזה סוף!
לאחרונה, חברת המשקאות השווייצרית שוופס חברה לחברת פרסום ברזילאית, וביחד הם יצרו את “שמלת הכבוד” שנועדה לשפוך אור על תופעת הטרדת הנשים בברזיל. המשיכו לגלול כדי לראות את הניסוי ואת התוצאות המזעזעות!
“שמלת הכבוד” היא שמלה חכמה, מעוצבת ובעלת חיישנים חזקים שמופעלים כאשר נוגעים בה.
השמלה החכמה נועדה להרגיש ולעקוב אחר מתי והיכן נגעו בה בזמן שהיא נלבשה. הקמפיין נעשה כדי לשפוך אור על הנושא הרציני של הטרדה מינית ונגיעה פומבית שאינה בהסכמה.

Credit: Ogilvy
הסרטון של המודעה נפתח בציון הסטטיסטיקה מ-2016 של שיעור ההטרדה במועדוני הלילה של ברזיל
מתואר כי לא פחות מ-86% מהנשים הברזילאיות הוטרדו במועדונים. באשר לסוגים אחרים של הטרדה, שריקה היא הצורה הנפוצה ביותר של הטרדה פומבית של נשים (77%), ואחריה בלטו מבטים (74%), הערות מיניות (57%) וקללות (39%) . בנוסף, כמעט 50% מאוכלוסיית הנשים בברזיל חוו מגע פיזי לא רצוי לפחות פעם אחת בשנת 2016. לא נחמד לשמוע, נכון?

Credit: Ogilvy
אבל הגברים שרואיינו לפני שהניסוי החל, היו סקפטיים לגבי זה…
אחד המרואיינים שאל את השאלה הרטורית “מי תצא ביום חמישי בלילה רק כדי לרקוד?”, כנראה רמז כי הנשים שהולכות למועדונים מחפשות באופן פעיל שותף מיני במקום רק לרצות לבלות ולרקוד. הגבר השני אמר שהוא חושב שהנשים “רק מתלוננות… על הכל!”. עם זאת, קטעי הוידאו ששודרו לאחר מכן מדברים בשם עצמם. נגיעה פומבית לא מוסכמת היא בעיה ענקית, ולא רק בברזיל, אלא בכל רחבי העולם.

Credit: Ogilvy
במהלך הניסוי, 3 נשים לבשו את השמלה החכמה למועדון לילה בסאו פאולו
בכל פעם שמישהו במודע מישש את אחת משלושת המתנדבות – ג’וליאנה, טטיאנה ולואיסה – אות מן השמלה נשלח דרך רשת WiFi לחוקר. מיותר לציין כי הנשים חוו הרבה נגיעות במהלך הניסוי, גם כאשר הביעו את חוסר הרצון שלהן.

Credit: Ogilvy
על פי הנתונים שנאספו, תוך פחות מ-4 שעות, המתנדבות חוו 157 נגיעות ללא הסכמתן
זה שווה ערך ל-40 נגיעות בשעה! לאחר שהערב הסתיים, הוזמנו גברים מהמועדון לצפות בוידאו של הניסוי. למרבה המזל, הם נראו מזועזעים באמת ממה שקרה במועדון: “זה כל כך מגוחך”, העיר גבר אחד. השני הזדעזע כשראה זר מנסה לגחון לנשק את אחת הנשים.

Credit: Ogilvy
והנה הפרסומת המלאה של הניסוי, לראות ולא להאמין:
Title: The Dress for Respect
Client: Schweppes
Office: @OgilvyBrasilSee more design work here: https://t.co/plNvU4NFAw#ClientWork pic.twitter.com/8QRDU960uh
— Ogilvy (@Ogilvy) November 28, 2018