זה מה שיקרה לגוף שלכם אם לא תשתו אלכוהול במשך 28 יום!

ספויילר: שיפורים ניכרים בבריאות תוך כמה שבועות



מי לא אוהב לשתות קצת בירה או יין? באירועים, בסוף השבוע עם החברים, אחרי יום קשה בעבודה כשאנחנו רוצים להירגע בבית, או רגע לפני שהחמות באה לבקר. אלכוהול זה נחמד ואפילו בריא, כל עוד שומרים על מינון נכון ולא מגזימים איתו.

אבל לפעמים לא תזיק איזו הפסקה משתיה. זה יאפשר לגוף שלכם להתנקות מהאלכוהול, ויחד עם זה יגיעו עוד שינויים בריאותיים, חלקם ממש חיוביים.

הנה מה שקורה לגוף שלנו כשאנחנו מפסיקים לשתות אלכוהול, בחלוקה לשבועות. נסו ותראו בעצמכם את השיפור!

בשבוע הראשון

1. החשק למתוקים גדל. חולי סכרת, חשוב שתיזהרו.

2. נראה שהתיאבון מתגבר, אבל במציאות אנשים נוטים לאכול יותר אם הם שותים אלכוהול. יכול להתפתח רצון בתת מודע “להעסיק” את הידיים במשהו במקום השתיה, ולכן נראה שהן עסוקות יותר באוכל. אם אתם מרגישים את הצורך הזה, נסו להחליף את השתיה במיצים או פירות במקום באוכל.

3. במקרים מסויימים אנשים יסבלו מכאבי ראש, שהם סימן לשינויים גדולים שמתרחשים בגוף בגלל שהוא מתנקה מהאלכוהול. בשלב הזה של הגמילה יכול להיות גם שלא תרגישו כאב בכלל כי סף האלכוהול שהיה לכם בגוף גרם לסף כאב גבוה.

4. בהתחלה יהיה לכם קשה להירדם. זה נכון במיוחד עבור אנשים שרגילים לשתות כוסית אלכוהול לפני השינה בשביל להירדם. מה שכן, אולי אלכוהול עוזר להירדם, אבל איכות השינה היא פחות טובה ועלולים להופיע סיוטים.

שבוע שני

5. גוון העור משתנה. האלכוהול פוגע בזרימת הדם בגוף ולכן מגיע פחות חמצן לעור, ואז העור הופך ליבש ומופיעים עליו פגמים שונים.

6. הכבד מתחיל להחלים. כשאנשים שותים אלכוהול באופן קבוע, תאי כבד מתים ובמקומם מופיעות צלקות. כשמפסיקים לשתות, הכבד יכול להתחיל להחלים, אבל מדובר בתהליך איטי מאוד. ככל ששותים פחות, ככה ההחלמה תהיה יותר מהירה.

7. הרבה אנשים שהפסיקו לשתות, טוענים שבשבוע השני היה להם קשה לוותר על הזמנות לערב בילוי עם חברים שכולל אלכוהול. בהתחלה יש התלהבות, אבל בשבוע השני צריך יותר כוח רצון.

8. העיכול מתחיל להשתפר. האלכוהול מגביר את ההיווצרות של חומצות קיבה, והבטן “אוכלת” את עצמה. זאת גם אחת הסיבות למה אנשים אוכלים יותר כשהם שותים.

שבוע 3

9. קל יותר להתעורר בבוקר. כשאנשים אפילו קצת שיכורים, הם נכנסים לשינה עמוקה באופן מידי מבלי לעבור בשלב ההתחלתי של השינה. ואז, כשרמת האלכוהול בגוף יורדת במהלך הלילה, השינה כבר לא עמוקה, וזה יכול לגרום למספר התעוררויות באמצע הלילה. ברגע שהאלכוהול מחוץ לגוף, מחזור השינה חוזר למצב רגיל ולכן קל יותר לקום בבוקר.

10. הסימנים הנראים לעין של שתיית אלכוהול נעלמים. בגלל שמערכת השתן חוזרת לתפקוד תקין, סימנים חיצוניים כמו עיגולים שחורים מתחת לעיניים או נפיחות בפנים נעלמים.

11. החושים מתחדדים. אלכוהול הורס לנו את חוש הטעם וחוש הריח, אבל עם הזמן הם חוזרים אלינו.

12. מצב השיניים משתפר. אלכוהול גורם לייצור מוגבר של רוק שמשפיע על מצב השיניים. כשמפסיקים לשתות, אמייל השן נהיה חזק יותר וזה מפחית את הסיכון לחורים ובעיות בחניכיים.

שבוע 4

13. אלכוהול גורם לעליה בלחץ הדם, ואם זה קורה לעיתים קרובות, התוצאה היא לחץ דם גבוה. המצב הזה הרבה יותר נדיר אצל אנשים שלא שותים בכלל, וגם הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם קטן.

14. אצל אנשים שסובלים מעודף משקל, תהיה ירידה דרמטית במשקל. הירידה כמובן שונה מאדם לאדם, אבל הממוצע עומד על 3-4 קילו בחודש. ככל שמפסיקים עם האלכוהול ליותר זמן, ככה תהיה יותר ירידה במשקל.

שינויים שיכולים להתרחש אחרי 220 ימים בלי אלכוהול

1. החשיבה נהיית יותר צלולה והעבודה יותר אפקטיבית. זה אולי השינוי הכי פחות בולט לעין, אבל הכי משמעותי. מחקרים הראו כי אצל אנשים ששותים באופן קבוע המח נהיה קצת נפוח ומיליוני תאים מתים בגלל מחסור בחמצן.

2. העור נהיה יותר נקי. אקנה וגירויים אחרים נעלמים. זה קורה בעיקר בגלל שכמות המים בגוף מתאזנת חזרה לערכים תקינים וכמוה גם זרימת הדם. צבע העור נהיה יותר אחיד, ונקודות פיגמנטציה נעלמות.

מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים