זו הסיבה שבגללה אתם מריירים בשינה, וככה תוכלו למנוע את זה!

העצות האלה באמת יכולות לעזור...



גם אתם שונאים לקום בבוקר על כרית רטובה מריר? חייבים להודות שזה מעצבן ולא נעים…

ריור הוא תהליך טבעי שקורה לכולנו מדי פעם. אבל אם התופעה הזו מתרחשת באופן קבוע ומוגזם, זה עשוי להיות סימן לבעיה רפואית כלשהי.

רגע, לפני שאתם רצים לרופא, ריכזנו לכם כמה עצות שיעזרו לכם לעצור או לפחות להפחית את הריור בלילה!

למה אנחנו מריירים?

כאשר אנחנו ישנים שרירי הפנים שלנו, כמו גם רפלקס הבליעה שלנו, משוחררים לגמרי. מכיוון שהרוק מצטבר בפה בזמן שאנחנו ישנים ושרירי הפנים הרפויים גורמים לפה להשאר פתוח, ריר עלול לטפטף החוצה.

עודף ריר יכול להיות סימן למחלה נוירולוגית או תוצאה של גודש באף. כמו כן, אנשים שכבר חוו בעיות בריאות, כמו שבץ, נוטים להזיל ריר לעתים קרובות יותר.

אז איך תוכלו לעצור את הריור או להפחית אותו?

1. נקו את הסינוסים שלכם

אחת הסיבות העיקריות לריר הוא אף סתום, אשר גורם לאדם לנשום דרך הפה וכך גם להיווצרות ריר. ניקוי הסינוסים של האף יכול לעזור לכם לקום עם כרית יבשה בבוקר. 

הנה כמה דרכים שיכולות לעזור לשחרר את הסינוסים שלכם:

– מקלחת חמה תנקה את האף ותאפשר נשימה רגילה בלילה

– שמנים אתריים, במיוחד אלה המכילים אקליפטוס, יעזרו לכם לנשום יותר בחופשיות וכך גם לישון טוב יותר

– מוצרים רפואיים המסייעים לנקות את הסינוסים ולפתוח אף סתום, כמו תרסיס מי מלח

כמו כן, וודאו כי אתם מטפלים בכל זיהום באף כבר ברגע שהוא מופיע. אחרת, בסופו של דבר אתם עלולים לסבול מסיבוכים שונים כגון אף סתום לנצח. לא נעים!

2. שנו את תנוחת השינה שלכם

זה אולי נשמע די ברור אבל את תבחרו לישון על הגב, הרוק ישאר בפה ולא יטפטף על הכרית. לעומת זאת, אם אתם ישנים על הצד או על הבטן, הרוק המצטבר בפה צפוי לטפטף החוצה.

אם אתם מרגישים שקשה לכם להישאר בתנוחה אחת לאורך כל הלילה, נסו לקבע את עצמכם בתנוחה הזו, בעזרת השמיכה או כריות, לפני שאתם נרדמים.

Credit: brightside

3. בדקו דום נשימתי בשינה

דום נשימתי בשינה היא הפרעה קשה שבה נשימתו של אדם לא זורמת חלק כפי שהיא אמורה. זה גורם להפרעות בשינה רצופה, התעוררות תכופה בלילה, תחושה של עייפות בבוקר, ותחושה של נמנום לאורך כל היום.

ריור ונחירות הם האינדיקטורים העיקריים של דום נשימתי בשינה. אם יש לכם חשד כי ייתכן שאתם סובלים מההפרעה הזו, פנו לרופא כדי לדון בזה לעומק. זכרו כי גורמים כמו עישון עשויים להגדיל את הסיכון לסבול מדום נשיממתי ובעיות נשימה בכלל.

4. נסו להוריד משקל עודף

משקל עודף משחק תפקיד מכריע בתהליך השינה שלכם. יותר ממחצית האוכלוסייה בארה”ב הסובלים מדום נשימתי בשינה הם בעלי עודף משקל.

5. השתמשו בעזרים מיוחדים

התייעצות עם רופא יכולה לעזור לכם לקבל את המכשיר הנכון עבורכם אשר יסייע להפחית ריר. אלה יכולים להיות מכשירי שיניים שונים המספקים סגירת פה טובה יותר או עזרה עם הבליעה, ולכן, גם יעזרו לכם לישון טוב יותר.

6. וודאו שתרופות שאתם לוקחים לא גורמות לריר עודף

אם אתם נוטלים תרופה כלשהי, וודאו שהיא אינה גורמת לייצור עודף רוק. למשל, יש אנטיביטיקות מסויימות, אשר עלולות לגרום לריר עודף.

7. שמרו על ראש גבוה

שמירת הראש על כרית גבוהה בזמן שאתם ישנים יכולה להפחית ריר. אז זכרו להוסיף עוד כרית לפני שאתם הולכים לישון ולוודא שאתם מרגישים נוח לשכב עליהן.

Credit: brightside

8. מוצא אחרון – ניתוח

לפעמים הרופאים עשויים להמליץ ​​על ניתוח והסרה של בלוטות. זה קורה בדרך כלל כאשר יש בעיות נוירולוגיות רציניות מסתתרות מאחורי עודף ריור. כמובן, לפני שתעשו את זה, כל רופא ירצה לנסות שיטות שאינן כירורגיות ולהציע ניתוח רק במקרה שהם לא עוזרים.

מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים